Mys fredag

publicerat i Min dag;
Min fredag va helt grym, så mysig eller aa jag mådde sjukt bra hela dagen!
Först va det skolan som va helt okej inte hur kul som helst men hade media med ellen så gjorde hela min dag!:))
Efter skolan åkte jag hem käkade lite lätt och slängde mig på moppen och åkte till stallet, mockade och gjorde allt innan det va dax för min träning för Carro. Tömmkörning stog på schamt för oss, jag tror aldrig att jag har varit så jäkla nöjd med en träning med Palita, hon gjorde ALLT rätt, jag har tömmkört henne två gånger med hjälp av Carro och jag vet inte alls hur mycket hon är tömmkörd innan och ibland så går hon imot där hon är svag men ***** va nöjd jag va igår. Började där vislutade sista igår va det dock svalare och Palitra hade lite mer energi, vi övade mer på spår igår, mycket på gas och broms och hon lyssnar men är lite seg och osäker men hon va så kanon fin!
Vi fick även testa på att göra skänkelvikning från marken vilken verkligen är palitas svaga punkt men efter lite visning med hur jag ska göra för att hon ska fatta bättre och inte kunna smita så gick hon såååååå fint. Grymt nöjd!
Efter det så fick hästarna mat i hagen och Palita blev stretchad åt alla håll och kanter, hem och slänga i mig mat och slänga mig i duchen innan vi åkte till ett par kompisar och hängde vilket va riktigt kul!:)
Idag är det städdag här hemma och det städas högt och lågt, jag har på fälttävlands EM så kan lyssna medas jag städar, i eftermiddag kommer vickan hit så ska vi umgås lite och kolla film och så. Mys!
Palita vilar idag sk aföröska åka ut och få rört på henne imon men får se om jag hinner.
Nu ska jag fortsätta städa Hade!
 

Kommentera inlägget här :