Övnings körning!

publicerat i Min dag;
Ska aldrig skaffa körkort! ALDRIG!! Det kommer jag troligen att göra men fyyy va hemskt det va att köra manuell bil som jag fick göra idag! Usch aldrig igen!!! Fick köra våran bil hem och den är galet mycket lättare att hantera och köra. Att komma i väg med en manuell bil va det svåraste tycker jag, när man väl va upp i fart och skulle växla så va det inga större problem, säger inte att det va fis i rymnden men det va lättare än att få bilen att rulla! Överlevde i alla fall detta med endast 3 kärring stopp och jag körde i en timme, och under den timmen han jag med att få iväg bilen på en parkering utan att hoppa, fixa att stanna utan att slå huvudet i ratten och fixade faktiskt att köra iväg i en liten backe med hjälp av drag läge vilket jag fick 2 kärring stopp innan jag kom iväg! Sen fick jag även köra lite på vägen där jag va uppe och körde och fick testa att växla upp och det va extremt mycket lättare än att komma iväg kan jag säga!
Men det va som sagt första gången jag körde bil med manuell växel förutom en gång när jag körde en kompis A-traktor men den va mycket segare så den hoppade inte alls så det gick mycket bättre men nog om det!
Det va i alla fall svårt men jag får öva några gånger till innan jag vågar mig ut i stora trafiken :)
 
Imorse va jag på troya och tog lite mer bilder på kursen och det första som händer när jag kommer dit är att det saknas en häst och en ryttare... Hm? Alexandra som hade fått låna Pondus denna helgen för att få vara med på kurse hade tyvärr blivit sjuk under dagen igår så hon fick hoppa över att rida idag, hoppas att du blir bättre vännen<3!
Sen så hade Bellis en tap sko så Lina skulle inte varit med men då fick hon låna Pondus av Theres och det gick jätte bra för alla!
Bilderna kommer antagligen på nyårsafton, kanske inte jätte kul men nu ska jag sova och imon ska jag, jobba åka till kungälv och försöka köpa jeans och gå till kör skolan :S! och sen ska jag åka och fira min barndoms kompis Erik som fyller 18 år! Jag har snart känt honom i 18, rätt så sjukt! Ska i alla fall åka och fira honom för han fyller år imon!:)
Nu sägen Hade!
 

Kommentera inlägget här :