Finaste hästen

publicerat i hästar;

Min fina häst! Igår fick vi köpt någon slags ört blandning som jag Inge kommer ihåg namnet på men det hjälpte och blev betydligt bättre, hon va Inge alls lika stressad som innan utan lugnade sig lättare än innan, började med att gå med henne i padocken tills hon lyssnade på allt och tog det lugnt sen gick jag in i stallet och tog på henne och red en stund i ridhuset så hon fick bli av med lite energi. Blev ett långt pass men bara en kvart i ridhuset annars jobbade jag med henne från marken.
Hon va så fin när jag red henne hon lossade direkt och va super lyhörd på alla hjälper och lossade i galoppen som hon kan ha svårt för hon har lätt för att gå upp i nacken men igår hick hon ner och jobbade galant:)
Så kul att hon går så fint nu:))
Nu ska jag kolla på film innan jag går upp och ger hästen mat:)
Detta va stället vi va på igår och köpte tillskottet till Palita, kolla alla sadlar som fanns där, detta va bara en del av det rummet!

Kommentera inlägget här :