Paliat Lerum 31/3

publicerat i hästar;
Palita va JÄTTE fin idag med Hon gjorde allt som jag bad henne dock lite seg på framridnigen och ville inte riktigt fram men det blev bättre efter ett tag:)
Vi red bara en LC:1 så jag hade inte så stora krav på Palitas from då jag trodde att det inte gick på hur hästens form va utan bara vägar och ryttarens sits och liknade men det ÄNDA jag fick kommentarer på va att Palitas form va för hög hon va ställd för lite och att hon inte hjöde upp ryggen tillräkligt! Jag är nästan 100 på att hon gick på formen bara för att jag va äldre och hade stor häst hade jag varit en 10 åring på en b-ponny hade hon nog inte kommenterat min häst form överhuvudtaget men jag blir så less på såna dommare!
Palita va spänd+att hon är hög i nacken det är bara så och hon är ändå 23! Men hon va så himla go att ha och göra med stod still rörde inte en fena när vi fixade med henne och va helt cool lugn men väl inne på banan va rätt mycket läskigt men det va förståligt då domarna praslade med saker HELA tiden och att det sprang runt barn på läktaren och slänges i dörrar och liknade, så jag förstår henne men hon lyssnade bra på MIG det va bara jag som va för mesig för att låta henne gå fram och sträcka ut men det tar jag helt och hållet på mig skullden för!
Sen att domaren inte vet vad inebörden med LC:1 är har inte med saken att göra jag behöver ingen rosett klart att det är kul att få men Palita va duktig det va min första tävling på LÄNGE och min allra första dressyr tävling och även Palita hade inte tävlat på ett tag så det va helt okej poäng för att vara första gången men jag vet att hade hon inte gått på formen hade vi fått sjut höga poäng! Men jag känner så här att det viktigtaste är att jag är nöjd jag är stolt över min och palitas prestation, så vi komemr igen nästa gång!:)
Nu sk jag ta och slänga på mig kläder sen ska vi åka enr till mormor och morfar och käka middag och efter det drar jag till Lina så ska vi ha det lite gött och mys och sånt:))!
Min fina tjej!:')
Oyhea tävlings outfite;)

Kommentera inlägget här :