Storhäst tiden sätter MYCKET press...

publicerat i Min dag;
När jag började rida Palita hade jag i stort sätt bara ridit ponny och det fanns ingen antydan på högresta hästar, och för det mästa inga krav på hur man red;)
När jag började rida stor häst alltså Palita så va man tvungen att vända på handen och rida mycket mycket ordentligare, det sattes en press på än som inte fanns där under ponny tiden ialla fall inte på mig som inte tävlade och va "känd" utan jag kunde rida hur jag ville! men stor häst... det blev klimatet tuffare ansvaret större hästarna STÖRRE men jag ändrade också min ridning till det bättre och det är jag väldigt göad för:)
Palita har jätt mig väldigt mycket tröts att hon är 23, jag trodde aldrig att jag skulle vara den som älskade att komma från ett underbart dressyr pass... trodde aldrig att det skulle vara jag.
Och jag säger bara till er unga ponnyryttare som verkligen INTE gillar dressyr och som älskar att bara springa runt i skogen och hoppa! ta vara på det under ponny tiden! när storhästarna börjar komma, det är då pressen kommer när man blir äldre...
Men kul är det :D!
Min och Palitas resa på mindre än ett år!
Första bilden är tagen augusti 2012 och andra bilden maj 2013:)

Kommentera inlägget här :