En förklaring

publicerat i Min dag;
Den senate veckan har det hänt mycket och det har gjort att jag inte har varit på speciellt bra humör och har då inte haft någon andledning till att blogga....
Det är så här att efetr ett och ett halft år på Stall HJ har jag bestämt mig för att lämna min bästa väns sida.... Andledningen kommer jag inte gå in på med så enkelt är det... Det har tagot hårt på mig då det gör ont att lämna Palitas sida! Hon är min tant, min hund och min bästa vän, det va verkligen ett tungt beslut att ta men jag va illa tvungen att ta det. 
Jag har lärt mig otroligt mycket under den tiden jag har varit på stall HJ och är evigt tacksam för den tiden jag har fått vara där, men det va dags för mig att gå vidare helt enkelt.
Palita va den första stor hästen som jag klarade av att rida ordentligt, den första hästen jag "tävlade" dressyr på, brydde mig om att äns träna dressyr på riktigt på, lärde mig tumköra, lärde mig vad "att ha hästen mellan hand och skänkel" bettyde, lärde mig fånga upp galoppen, länga traven och så mycket mer. Hon lärde mig hur mycket tid man måste lägga ner på marken innan det kommer börja fungera i ridning, hur mycket det beryder att man går en promenad varje dag i två veckor när hon inte va ridbar pga ett sår där sadeln låg för det va då hon blev som en liten hund, jag behövde aldrig sätt fast henne i stall gången, hon stog still och väntade, jag behövde aldrig hålla i henne när jag gick med henne, hon gick så snällt efter och stannade när jag gjorde det, sa jag vänta där så stannade hon och väntade tills jag kom tillbaka och bad henne att göra något annat.
För att komma till det så har vi gått igenom så mycket! blod svett tårar men så mycket glädje!
Hon va med mig i falkenberg i två veckor i somras och kom galopperandes i hagen när man roppade, hon fick kliva över ett träng hinder på flera flera år och va lycklare än vad jag någonsin hade sätt henne, hon fick galoppera i havet och hon va helt till sig av lycka!
Det är HON som har lärt mig saker! Jag har fått jobba för att få till det på rätt sätt få göra olika övningar jobba på olika sätt för att få till det på rätt sätt och det är jag evigt tacksam för!
Det finns fortfarnde mycket att lära men jag har lärt mig exremt mycket på det lilla knäppa 23 åriga fux sto fullblodet, och det är som man säger, man kan inte ge sig in på ett fux sto utan att få en bästa vän!
 
 
 
Jag älskar dig<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra :

Fint skrivit Lisabeth, Palita är verkligen en otroligt fin och speciell häst <3 Blir tomt utan henne! Du har många fina bilder kvar som minnen iallafall :)
Kram

Kommentera inlägget här :