Godmorgon

publicerat i Min dag;
Godmorgon! Jag har haft en välförtjänt sovmorgon idag.
De har varit mycket denna veckan jobbat långa dagar och varit i stallet på kvällarna. I onsdags red Hannas kompis ut lola vilket passade jätte bra för jag visste att jag inte skulle kunna rida ut på flera dagar. Torsdag fick Lola vila och jag pysslade en massa med henne i stallet, lackade hovar och lite friserad. 
Lola börjar bli så himla långhårig nu igen nästan så hon behöver klippas igen... Haha tösen. Igår red jag ut, hon va så himla pigg och hon har nästan börjat bli lite stark. Jag ser det endast som något positivt för första gången jag satt på henne slängde hon med huvudet ståndort jag tog i tygeln. Men hon har alltid öronen framåt och älskar att jobba. Jag har även börjat pressa henne lite inne på banan och hon tycker det är roligt att får jobba trots att hon är stel och tycker det är jobbigt gör hon alltid sitt bästa! Idag blir det utbrott igen och imon ska vi trimma tillsammans med Hanna och då ska vi få testa att rida med lite bommar! :) 
Nu ska jag gå upp och laga pannkakor, lite senare idag kommer ett inlägg om mitt upplägg för Lola framöver! 
Kolla vem som har trivselfläckar på hela kroppen!!


Kommentera inlägget här :