Blev en riktig mys dag

publicerat i Min dag;
När jag kom till stallet idag fixade åt alla hästar så de va klart, innan jag tog in Lola. Fixade i ordning henne och gick bort till ridhuset. Idag låg fokus på tempoväxingr och lydnad, hon va lite loj i början tittade på annat och slängde ut bogen lite hejvilt men kom ihopp efter några trav varv. Började med lite mjukgörade skänkelvikningar, öppnor och slutor i båda vrven och hon har lättre att flytta sig i ena varvet än andra så då traggla vi genom att gå från a till b från b till c några gånger och tvärt om och hon blev snabbt bättre. Sedan la vi in halter skritt steg överallt red "grundvägarna" över allt och la in en hlt från trav eller några skritt steg och så. Sedan gick vi över i galopp där vi först la fokus på formen och samligen då hon va något pigg men lite slut i kroppen sedan igår. Så la fokus där först innan vi gick in på avsaktningar och fattningar. Sedan tempoväxlingr i galopp vilket hon haft lite svårt för, i ena varvet går de bara på gasen och i ena vrvet kan jag samla hur mycket som helst. Hon har alltså svårt för det, hon tycker att de är lite svårt att ha högt tempo genom hörnen i ena varvet och tycker att de är jobbigt att samla sig i ena varvet. så idag blev det jobbigt galopp arbete. Men hon va jätte fin! sedan travade vi av på långa tylar och hon va super fin och mjuk.
Mycket nöjd med passet idag!
Sedan väl tillbaka i stallet fick hon mys termotäcke och back on track lindor på alla fyra för natten. Tog sedan in en av ponnysarna och tvättade och  myste med honom, blev en riktigt spa dag för honom. Sedan borstade jag av den sista ponnyn innan jag åkte hem för att äta middag med vår vänner.
Nu ska jag roa mig med att kolla på film innan jag ska hämta folk i natt! Gonatt mina kära.
 
 

Kommentera inlägget här :