Att det aldrig tar slut?!

publicerat i hästar;
Jag slutar aldrig förvånas av att gå in på Baraelvira.se
Detta jag kommer skriva nu är min åsikter, jag tycker att gränsen är nådd!
 
Det har varit en hel del debatter om bett nu det sista, eller sedan i somras kan man ju säga. Den här tjejn elvira la upp bilder på hästar från falsterbo om att hästar bli ridna fel och att dom lider med bett i munen, att dom ser olyckliga ut på bilderna.
Då ställer jag mig frågan, när jag går ut och hämtar Palita i hagen hon kommer fram till mig med öronen framåt och har ögonen och ansikts uttrycket som hästen på bilden har. Är Palita olycklig då? Hade Palita kommit fram till mig om hon nu hade varit olycklig med den minen i ansiktet. Hästar visa självklart sina känslor med ansiktet men olika hästar ser olika ut! Det är edtta jag är så trött på, att bara för att en häst ser ut så betyder det att älla hästar som ser ut så lider eller är olyckliga?
När en häst är olycklig enligt mig så är den ihop krupen i hela kroppen och har huvudet lågt och unviker att komma fram till än, en glad häst kommer till än och ser lycklig ut, tar friska långa steg och sträcker på sig själv. Man kan inte bara gå på hur hästen formar sina ögon för alla hästars ögon är olika formade, där imot när en häst rynkar på mulen och lägger öronen backåt, då är den inte glad, men när den gör på ett speciellt sätt med ögonen.... Dom visar det mer dom lider inte, dom vill alltid allas bästa och när dom vill något så visar dom det!
Så som Palita har ögonen på denna bilden, så har de flästa hästarna på elviras bilder sina ögon, Palita har alltid sina ögon så när hon tittar på saker speciellt framåt. Ser hon olycklig ut? Skriker hennes ögon efter hjälp?
Jag kan självklart hålla med henne om att vissa rider sina hästar väl ihop samlat och att vissa tar sin häst för mycket i munnen, men betyder det då att alla ska rida på bettlöst? Funkar alla hästar på bett löst?
 
Kommentera gärna vad ni tycker om det här!
 
 

Kommentera inlägget här :