Svar på frågestunden

publicerat i Min dag;
Rider du fälttävlan?
Nej tyvärr inte, det värkar sjukt kul men jag har inte kommit dit.

Rider du hästen som va med i falsterbo?
Nej det gör jag inte, hästen som va med i falsetbo är Brownie och är en av stallets unghästar som ägaren till Palita (Hanna) har fött upp själv, hon är 5 år och har tävlat mot sveriges bästa femåringar, hon ska även i väg imon på flyinge och är borta i en vecka.
 
Hur gamal va du när du började rida?
Jag va ungefär 4 år, sen har jag haft något uppehåll på något år.
 
Vad har hänt med ditt knä?
Detta blir nog det längsa svaret...
Jo det va så här, jag va i stallet hos Lina och hade min moppe hjälm i handen och stog i stall gången. i gången in tillsadelkammaren stog det en rycklåda och påväggen hängde det ett regn täcke med ben snören. Jag stog alldeles bredvid täcket och pratade med Lina och insåg att jag hade glömt något inne i sadelkammaren så väder mig om och på någo sätt fastnar min fot i bensnöret på täcket och med andra benet snublar jag över rycktlådan som stog i gången och jag hade moppe hjälmen i handen så kunde inte ta imot med en han. Jag fick då ta imot med min knä rätt i betong golvet och fick hjälmen rätt i huvudet. Jag slog alltså knät så illa i betong golvet att det blev en stor blödning i hela knät och jag kunde inte gå ordentligt på väldigt länge och knät är tyvärr forfarande under utredning för dom hat inte kommit på vad som är fel, utan jag har ont i stort sätt hela tiden så får gå på sjukgymnastik och får jobba upp mina muskler i knät sen får jag ha tejp som stödjer mitt knä så att jag har mindre ont.
 
En parfym du verkligen rekomenderar.
Jag är verkligen helt kär i min DKNY perfym, vet inte ritkigt vad den heter men det är den rosa som är ett äpple, den luktar verkligen blommor! Sen har jag en annan som är från the body shop och även den luktar juvligt!:))

Favoritblogg?

Svårt val läser en del bloggar, men en blogg som jag kollar in på varje dag måste vara Julia Sjöströms blogg, helt otroligt bra blogg, och Julia är en sådan insperations källa inom ridnigen!:)
 
Favoritmat?
Hmmm, Det måste nog vara fläskfilee potatiskgratäng och grönsaker i ugn! Mmm! så gott.
 
Vad använder du för bett på din häst?
Jag använder ett stång bett, det låter hemsk att söga stång bett men det är ett utav de snällaste betten man kan använda och Palita funkar riktigt bra på det!:)
 
Vad heter din hemsida?
Den heter Lisabethphoto,se
 
Allt bra?
Jadå allt är kanon!:)
 

Kommentera inlägget här :