Ny vecka

publicerat i Min dag;
Japp då va vi en vecka närmare jul!
Gårdagen gick i ett. Åkte till Linda och va där hela dagen innan jag åkte till stallet och gjorde iordning Lola, hoppning stod på schemat åter igen. Lola skötte sig mycket bättre igår, hade något att ta i när hon ville rusa mot hindrena inte bara en studsboll. Hon hoppade fint och mjukt, det är jag som ska orka rida lite mer och hjälpa henne lite bättre. Något jag måste öva på är att få upp min hand och sätta mig mer bakåt i anridningen och va mer framme över hinderna. Men vi jobbar på detta tillsammans, vi red även lite kavaletti över bommar vilket va så himla nyttigt för Lola, hon fick komma upp med ryggen och ner med huvudet. Hon blev så himla mjuk i kroppen efter gårdagens pass. Hon är så himla rolig att rida för hon är så fint grundriden, sen så måste jag lära mig vart henes knappar sitter och hon måste lära sig att vänta på mina hjälper och vara lite mer allert men det börjar komma! 
Efter stallet drog jag och Lina till gymmet, blev ett mördaar pass för hela kroppen! Men kul va det i alla fall :D
Idag är jag ledig så ska till tippen, med syrran till stenugsund och rida ut långt och bara jogga i de fina väret.
Hoppas ni får en fin måndag i de fina vädret!
 
 

Prinsessans andra hopp pass på nästan 3 år! En ära att få sitta på denna hästen varje dag 💕

Ett filmklipp publicerat av Lisabeth Berg (@lisabethelsie) Dec 6, 2015 kl. 9:41 PST

Kommentera inlägget här :