Sadel djungeln

publicerat i Min dag;
Just nu har Lola en sadel som vi använder på unghästarna, alltså en rätt gamala och stel sadel men den funkar. Den ligger dock inte optimalt på lola så just nu har jag en fårskinnspadd och en brösta för att den ska ligga så bra som möjligt. Den låg faktiskt ganska bra från början när jag började rida henne då hade jag inget alls under, sen började den komma lite väl nära och då la jag på Hannas Bruno delagrande padd vilket funkade ett tag men sedan började schabrak och padd glida bakåt.... Detta va i samband med att jag började rida med ländtäcke så tänkte att de va de som va problemet men ike! Bytte då padd, lite bättre men fortfarande en tendens till att glida bak så då tog jag på en brösta och nu glider den inte alls bak, vilket är kanon. Snart får vi hem en annan sadel och jag hoppa innerligt att den sitter bra på henne, annars vet jag inte hur vi ska gå till väga.. Men de jag vill komma till är att Lola har musklat sig så himla mycket och fint att sadeln inte längre passar vilket jag ser väldigt positivt på förutom att sadeln inte är optimal för henne. Men hon musklar sig fint och jag hoppas att hon fortsätter att göra de! 
Prinsessan!

Kommentera inlägget här :