Jag måste vara sämst på detta

publicerat i Min dag;
Sjukt dålig på att uppdatera och jag kan då inte skulla på att jag inte har tid för de har ag (de flesta dagarna) tillbringar dock noll tid framför datorn nu för tiden, men de ska det bli ändring på!
Den senaste veckan har jag mestadels ridit faktiskt, varit med vänner och bara aft de allmänt mys.
Förra veckan hade jag och lendro ett rejält backslag på hoppträningen, jag va så fruktasvärt missnöjd med mig själv, leandro va stark och jag skapade bara en dragkamp mellan mig och honom ISTÄLLET för att rida. Va så sjukt arg och besviken på mig själv!
Men nog om de, Lola har jag börjat trimma lite mer, testar även nya bett på henne då hon trivs jätte bra på nova ute men inte så bra på banan, så ska försöka hitta någit lite goare för henne. Hon är ju en väldigt känslig häst så finns ju inte så mycket att gå på, har testat två bett som hon inte varit orolig i munen på men hon blir otroligt stressad över lag, rädd för småsaker och allmänt stressad men så fin i munnen i ridningen så himla konstigt. Men vi får testa oss fram! Hon har börja a sig ganska fint i muskulaturen, hon har ju fått smak för galoppombyten så ute när hon blir lite taggad byter hon hejvilt i varannan typ. Fullt med energi i den lilla hästen! På banan går de ganska bra, hon är väldigt stel i höger lite svårt för att få med rumpan lite så tror det skulle sitta bra med en massage för henne faktiskt! Kanske blir ett besök hos kiropakton som Brownie har varit hos, ska se om jag kan få någon tid hos henne :)
Leandro då, efter en mardrömms vecka förra veckan, jag kände mest att jag va kass och ville sluta emd hästar där ett tag men jag tog mig i kragen och efter en dröm pass på Lola så kände jag att jag faktikst kunde rida lite i alla fall. Måndag trimmade jag igenom ganska hårt, skritt och trav va han dröm gas och broms funkade sosm en klocka i alla gångarter men jag fick inte ritkigt fram honom till bettet som jag skulle vilja i galoppen men avslutade de fint med massa volter och mjukgörande i trav.
Tisdag va Amanda med och tog kort på oss och då fíck jag honom ditt jag ville i galoppen, allt satt fick till några halvdana galoppombyten men två ritkigt fina och rena fick avsluta passet. Han va så fin! Och så hopptärningen igår. DRÖM! så himla fin lyhörd och lyssnade klockrent, sög på hinder och tyckte de va super kul! Han drev dock lite med mig på ett hinder och då sa jag ifrån mot honom rejält för vi hade hoppat de flera gånger och varje gång skulle han brpka och de va ett vitt plank... tönt. men annars super fin!
Idag fick prinsessan vila och bli ompysslad, Leandro fick sig ett välförtjänt jogging pass!
Så nu är de säng dags, imon blir upp tidigt för har massa att göra, både hästarna ska motioneras, min bil ska tvättas och om jag orkar ska jag vaxa den för den ser FÖRJÄVLIG ut! sedan måste jag tll mekonomen och köpa massa olja och grejer för att seda dra vidar till stora höga och prov jobba på ett jobb och sedan åka tillbaka till kungälv där bäste Patrik ska hjläpa mig fixa min lilla bil! så tight schema imon!
Ha en bra kväll vänner 
Finste Amanda som fotograf! hennes blogg hittar ni häääääär
 
 

Kommentera inlägget här :