Rid flow!

publicerat i Min dag;
Verkligen inne i ett rid flow nu, det går bra med båda hästarna och jag har lite mer motivation till hästarna och har mer mål med min riding. Har börjat lägga ganska stor vikt på min egen ridning och tänker på min sits och balans och vart mina händer är och att inte bli stum i min ridning utan vara mer med och ha en stadig hand samtidning som jag är mjuk i hanleden så att det liksom inte blir något stumt. Blev tillsagd av Caroline igår att jag satt som i en stol att jag måste få bak min skänkel mer och komma längre fram i sadeln sitter liksom för långt bak. Tänkte väldigt mycket på det idag när jag red och jag kunde bli mer avslapnad och få hjälperna dit jag ville och fick därmed resultatet mycket finare och mjukre hästar! 
Lola va fin idag, hon ville lite mycket dock hade med hunden så blev ju inte direkt något rejs ute i skogen mer lungt och samlat och de va inte riktigt Lola med på så imon ska hon få komma ut och galoppera av sig!
Leandro då! Vilke ridning vi fick till idag red runt travbanan idag med, travade bara av eventuell träningsverk från igår. Han va inte alls lika spänd som vanligt utan kunde skritta fram på lång tygel och lunkad på och vågaade länga lite på stegen, började trava och då gick han lite uppåt men jag red hnom framåt och släppte tygeln lite så att han fick söka sig fram och nedåt för att få ett stöd och det funkade efter ett halvt varv travade vi på i avslapnad fin trav. Mycket fina hästar idag! Imon ska Lola få lite kondis träing medans leandro ska få jobba lite lösgöra i padocken. För hans del är det volter, serpentiner och mycket grund som gäller inte mycket krav utan bara grunder.
Nu är dte sängen som gäller!
Här är två fina bilder från underbara Amanda som tog kort igår!
http://amandajosefsson.se/ Fler bilder hittar ni här!

Kommentera inlägget här :