godkväll

publicerat i Min dag;
Gisses vilka dagar! 
Igår blev jag inringd på jobbet på morgonen, så de va bara upp och hoppa och göra sig i ordning. Blev jobb mellan 8-12:30 så en lagom arbets dag, hem och äta lunch innan jag åkte och red Lola hon va så himla fin, lyssnade på minsta lilla och va verkligen framme för skänlen och skötte sig exemplariskt! Men blev en snabb tur och pussade en massa på henne innan jag slängde mig i bile och åt lite mat på väg till Leandro. Han gjodes i ordning för hoppträning och gjordes fin. Lastades och vi rulllade mot troya. Jag va otroliggt nervös då jag inte hopptränat på flera år men jag tog mig dit utan att fullständigt dö! Red fram honom och han va framåt och positiv. Sedan började träningen med lite trav övningar utan några som helst hinder eller liknade bara lydnad, sedan även i galopp. Men i galoppen hade jag och leandro lite delade menigar om tempo och SITS! så fick trava på en del av ridhuset och göra samma övining där. Sedan va det dags att börja hoppa. Vi började med öpphöda bommar och jag trodde han skulle ta ett litet högre kliv över hidert vi kom på i trav men han satte av världens jätte skutt så den första rundan blev väldigt spänd då jag blev lite spänd när han gjorde så. Det blev att jag satt och bromade honom när han sög på hindera som jag absolut inte får göra och då va det otroligt skönt att ha Caroline som såg och kunde korrigera mig hela tiden. Så när hinderna blev lite högre och en lite längre bana kunde jag följa med mycket bättre men med någon små mis från min sida så gjorde vi den rundan otroligt bra! så mycket nöjd med den hoppträningen faktiskt!
Idag blev det en tur i skogen För leandro mest skritt och lite trav och en massa mys innan jag åkte till Lola och pussade på henne, hon fik vila idag då hon gårr hela veckan i övrigt så en vilo dag satt fint för henne!
Efter att alla hästar va klara blev de hem och ducha och åka till jobbet har jag jobbat hela eftermiddagen. Efter jobbet åkte jag till Linda, vi kollade lite på  min bil innan vi hade mys kväll, lagade pankakor och hade de allmänt mys.
Nu är de sängen som gäller upp i tid imon, båda hästarna ska ridas innan jag ska iväg på kvällen!
Ha en bra fredag hörni!
 

Kommentera inlägget här :